POLECAMY: Kurs Mindfulness | start 24 października 2015

8 tygodniowy kurs Mindfulness w Bydgoszczy!

Mindfulness – czyli uważność – jest sztuką doświadczania każdej chwili w świadomy, nieosądzający sposób. Pierwszymi praktykującymi Mindfulness były osoby narażone na stres, ze skłonnością do uzależnień, chore na depresję. Teraz, coraz częściej sięgają po nią ludzie, którzy chcą po prostu „zwolnić obroty”, „zatrzymać się”, przeżywać życie w pełni. Praktyka uważności jest neutralna światopoglądowo, nie koliduje z naszymi przekonaniami, w tym religijnymi.

Tym razem zapraszamy do Bydgoszczy.  Spotykamy się w trzy kolejne soboty począwszy od 24 października, a także na zjeździe kończącym kurs (odbędzie się w weekend 11- 13 grudnia).

Zajęcia w Bydgoszczy poprowadzi Michael Sanderson – certyfikowany nauczyciel Mindfulness. Jeden z pierwszych w Polsce nauczycieli ośmiotygodniowego programu Jona Kabat-Zinna (MBSR).

 

MindFulness-plakat

Jak radzić sobie ze stresem, złym samopoczuciem i zmęczeniem? Jak przestać się spieszyć i zacząć żyć chwilą tu i teraz? Uważność pozwala na przyjrzenie się co nam służy i czego potrzebujemy.
Mindfulness pojawił się w różnych czasach i miejscach na świecie jako elitarna praktyka. Istniał już wśród pierwszych chrześcijan, Ojców Pustyni. Jednak w najpełniejszej formie dotarł do nas przez buddyzm zen. Wiodącym programem nauki Mindfulness jest MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction – trening redukcji stresu oparty na uważności). Został on specjalnie stworzony w  1979 r. przez profesora Jona Kabat-Zinna, absolwenta wiodącej na świecie uczelni Massachusetts Institute of Technology. Twórca metody pierwotnie chciał przynieść ulgę w cierpieniu, przygnębiającym bólu fizycznym i psychicznym pacjentom szpitali, którym medycyna konwencjonalna nie mogła pomóc. Dzisiaj coraz więcej osób praktykuje Mindfulness w ramach pracy nad sobą czy higieny umysłu. Część z nich przekwalifikuje się na nauczycieli programów dla dorosłych, młodzieży lub dzieci.
Kurs MBSR trwa około półtora miesiąca. Spotykamy się regularnie w kilku/kilkunastu osobowej grupie na prowadzonej praktyce Mindfulness. Poza tym staramy się ćwiczyć we własnym zakresie za pomocą nagrań codziennie przez ok. 45 minut. Dzięki temu systematycznie wzmacniamy  uwagę. Później nakierowujemy ją w stronę życia, codziennych aktywności. Patrzymy wprost na własne myśli, uczucia, osobiste schematy. Pozwala to stawać się autentycznym w kontaktach z innymi oraz z samym sobą. Wzbogaca się też nasze ,,życie wewnętrzne”. Decyzje życiowe podejmujemy w szerszym kontekście, świadomie. Praktyka często usprawnia funkcjonowanie naszego organizmu. Poprawia koncentrację i pamięć.

Akademia Mindfulness prowadzi kursy w różnych miejscach w Polsce. Tym razem zapraszamy do Bydgoszczy.
Spotykamy się w Bydgoszczy – trzy kolejne soboty począwszy od 24 października a także na zjeździe kończącym kurs (odbędzie się w weekend 11- 13 grudnia). Przed rozpoczęciem kursu prowadzący umawia się na indywidualną rozmowę przygotowawczą z każdym uczestnikiem. Podczas niej można dowiedzieć się więcej o praktyce Mindfulness. Umożliwia ona też, między innymi sprawniejsze wejście w tryb doświadczania będący fundamentem nabierania nowej umiejętności jaką jest Mindfulness.
Kurs w języku polskim poprowadzi Michael Sanderson, jeden z pierwszych dyplomowanych nauczycieli MBSR w Polsce. Prowadził już ponad 25 treningów MBSR w tym również dla osób pracujących w trudnych warunkach (pracowników podziemnych kopalni miedzi). Michael jest także certyfikowanym nauczycielem programu Mindfulness „Dot-B” dla młodzieży.
Cena całości, w tym materiały drukowane i nagrania audio oraz możliwość konsultacji w trakcie kursu z prowadzącym wynosi 950 zł (zniżka: 760 zł dla studentów, emerytów) plus koszty wyżywienia i noclegów na wyjeździe ok. 200 zł, płatne na miejscu. Rezerwację miejsc przyjmujemy do 20 października mailem (info@akademiamindfulness.pl) lub telefonicznie (+48 518 764 918) oraz przez wpłatę zaliczki 250 zł na konto 38 1440 1026 0000 0000 0343 4206 (Akademia Mindfulness Sp. z o.o.) z dopiskiem „MBSR 21”.

Więcej o mindfulness:

http://zwierciadlo.pl/psychologia/zrozumiec-siebie/badz-tu-i-teraz

http://kobieta.interia.pl/uczucia/psychologia/news-michael-sanderson-przygladajmy-sie-naszym-myslom,nId,1684034